torsdag 14 februari 2008

Idag är det alla hjärtans dag!

Idag är det alla hjärtans dag! Härligt med en dag för alla som tycker om varandra tycker jag.

Det finns ju massor med böcker som handlar om kärlek, i Kungsbackas bibliotekskatalog finns det cirka, ungefär, på en höft 2823 stycken. Här nedanför kommer det en (liten) lista på några av dem.

För dig lite mindre:
H C Andersen Den ståndaktige tennsoldaten

Ramona Badescu Pomelo är kär
Jutta Bauer Julius blir kär
Andre Dahan Kära lilla fisk
Kristina Digman Grodprinsen
Anna Dunér Den minsta kaninen och kärleken
Thomas Halling Sagan om det allra allra största
George Johansson Fredrik Matsson blir kär
Daniela Kulot Den lilla krokodilen och den stora kärleken
Petter Lidbeck Vinnis vinter
Astrid Lindgren Ronja rövardotter
Barbro Lindgren Dollans dagis
Sam McBratney Gissa hur mycket jag tycker om dig

Cecilia Nabo Molly blir kär
Moni Nilsson-Brännström Tsatsiki och kärleken
Marie Oskarsson Kärleksgåtan
Antoine de Saint-Exupéry Lille prinsen
Max Velthuijs Grodan och kärleken

För dig lite mittemellan:
Ingelin Angerborn Pussar och PS
Lasse Ekholm Party
Douglas Foley Paris tur och retur
Måns Gahrton Eva och Adam-böckerna
Kerstin Gavander Loppan plus minus Steven
Thomas Halling Bli ihop
Christina Herrström Ebba och Didrik
Cecilia Lidbeck Kärlek och småspik
Lotta Löfgren-Mårtensson Typ jättekär, liksom!
Mårten Melin Jävla Lucia
Per Nilsson Flickan jag älskar heter Milena
Sören Olsson & Anders Jacobsson Sunes största kärlekar, Zeina & Nalle
Ulf Stark Dårfinkar och dönickar
Annika Thor Pirr i magen klump i halsen
Gull Åkerblom Böckerna om Moa och Samuel

För dig lite äldre:
Gunnar Ardelius Jag älskar dig mer än jag behöver dig och jag behöver dig så himla mycket
Osborn Bladini Handbok för handlösa
Katarina von Bredow tex Expert på att rodna, Hur kär får man bli, Syskonkärlek
Tomas Dömstedt Bröder emellan
Anita Eklund Lykull Julia mitt i världen
Douglas Foley Shoo bre
Emma Hamberg Linas kvällsbok & Två killar och ett hjärta
Christina Herrström Glappet
Maja Hjertzell Henrietta är min hemlighet
Katarina Kieri Ingen grekisk gud, precis
Maria Kuchen Jag ser mig själv i en stulen spegel
Cannie Möller Grattis, ha ett bra liv
Per Nilsson Ask & Embla, Hjärtans fröjd
Ingrid Olsson Betong fjäril betong, Stenhjärta
Sören Olsson & Anders Jacobsson Böckerna om Emanuel
Simonette Schwartz Klotter och kärlek
Johan Unenge Astrid och hon, Liv, Du och jag och din kille
Mats Wahl Vinterviken
Anna Vikström När hjärtat skenar

Å så lite fakta…

Mattias Danielsson Så känns kärlek
Dan Höjer Kärlek och sorg
Dan Höjer Allt det tjejer inte vet om killar och killar inte vet om tjejer
Pernilla Stalfelt Kärlekboken
Sara Teleman Pirr!

Vilken är den bästa kärleksbok som DU har läst?

/Maria

Inga kommentarer: