torsdag 13 mars 2008

Alltid mysigt med bokcafé

Igår var det bokcafé och det var jättetrevligt! Även den här gången var det två av tjejerna som hade med sig hembakt, muffins, så nu börjar vi bli riktigt bortskämda. Det var så gott!

Igår var det massor med boktips, vi pratade om de här böckerna (och några till):

Agnes Cecilia & Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe
Cathys bok av Sean Stewart
Coraline av Neil Gaiman som jag har skrivit om här
De kom från norr av Jackie French
Djävulens fotspår av E. E. Richardson
Dubbel identitet av Margaret Peterson Haddix
En andra chans av Anne Cassidy
En ö i havet-serien av Annika Thor
Eragon av Christopher Paolini
Fågelprinsen av Maj Bylock
Guldkompassen – hela serien av Philip Pullman som jag har skrivit om här
Hotade till livet! & Fixa pengar, annars! Av Lena Lilleste
Intet av Janne Teller som jag har skrivit om här
Korpens port av Anthony Horowitz
På ödets vingar av Julia Sandström (som vann Eragontävlingen 2006)
Sukari, min vän av Ginny Rorby
Sms från Soppero av Ann-Helén Laestadius som Kajsa har skrivit om här
Vargbröder av Michelle Paver

Och så tipsade vi så klart om Jag är djävulen och Skuggan av den randiga vargen som är skrivna av Sonya Hartnett som ju fick ALMA-priset igår! ALMA-priset delas ut varje år till minne av Astrid Lindgren och det är ett jättefint pris. Du kan läsa mer om det och Sonya Hartnett här.

Nästa gång ska vi besöka en bokhandel och tjejerna ska få välja varsin bok som vi ska köpa in till biblioteket, det ska bli kul och spännande att se vad alla väljer!

/Maria

(Bilden med muffinsarna kommer från www.delsole.co.uk)

Inga kommentarer: