måndag 26 maj 2008

Spiderwick i Florida

Äntligen har jag läst Najadens sång av Holly Black och Tony DiTerlizzi. De har ju börjat skriva på en ny Spiderwick-serie, som heter Bortom Spiderwick och utspelar sig i Florida. Det visar sig att det finns ganska underliga varelser där också, inte bara i England. Det märker i alla fall Nick och hans jobbiga styvsyster Laurie när de träffar på en alldeles livs levande najad.

Men jag måste tyvärr erkänna att jag är lite besviken, den var inte riktigt så bra som jag hoppades. Kanske är det jag som har dålig fantasi och har svårt för att föreställa mig Arthur Spiderwicks alla fantastiska och märkliga varelser i soliga Florida. Men den är ju spännande förstås och man undrar hur det ska gå när det dyker upp en stor eldsprutande jätte som håller på att ödelägga hela området.

Inga kommentarer: